EXPEDICE Uganda - leden 2022

Středa - 12.1.2022 - čerstvě oholení vyrážíme z Ruzyňského letiště do ugandského Entebbe. Nápad připojit se k Alešovi (ten s pivem), který do Ugandy létá skoro tak často jako já běhám na Krkavec, jsme dostali na podzim při otvírání sklepů kdesi za Znojmem. 4C471680-7DF6-4FE6-87A8-C3882C9D4CE0

Po 2,5 hodinovém letu do Istanbulu, 5 hodinovém čekání na letišti a 7 hodinovém letu do Entebbe (s mezipřistáním v Kigali, hlavmím městě Rwandy) jsme ve 4 hodiny místního času zde. Absolvovujeme nezbytný výtěr nosu a taxíkem se přesouváme do předem objednaného hotelu. V Gorilla Guest House je Aleš jako doma, takže jsme vítáni jako věrní štamgasti. Později se ukáže, že takhle srdeční a usměvaví lidé jsou po celé zemi.

Čtvrtek 13.1.2022 - probouzíme se po 4 hodinovém spánku, sestavujeme kola a užíváme si krásného lednového počasí. Sníh a teploty kolem nuly jsme nechali v Evropě a vůbec nám to nevadí. Odpoledne se dozvídáme radostnou zprávu - jsme negativní a již nám nic nebrání na druhý den vyrazit vstříc dobrodružství. IMG_2472

Jdeme ještě na večeři, na kterou se k nám připojují kamarádi z poslední Alešovy návštěvy. Jídlo nemá chybu a výhled na Viktorino jezero jakbysmet.

Pátek 14.1.2022 - ráno sedáme na naše kola a míříme směr hlavní město. Tušíme hodně zaprášenou a rušnou etapu plnou aut, motorek a lidí. Realita však předčila očekávání, ten ruch hlavního města byl opravdu brutální. Večer jsme dojeli do Magic Guest House. Noc byla tropická. Později jsme zjistil, že jsme se vyspali v hodinovém hotelu. Ujeto 53 km, nastoupáno 506 metrů

Tržiště v Kampale - hlavním městě Ugandy

Kampala_1.den

Sobota 15.1.2022 - den začínáme v muslimský restauraci Imran, týpka se samopalem necháme hlídat kola. Wi-fi nemají, prý až v úterý. Snídáme vydatně (omelety, toustový chleby, výborný kafe). Pak v nedalekým obchůdku kupujeme simky - foto, otisk prstů, vyplnění formuláře a za hoďku mají dva z nás zprovozněný telefony. Já s Martinem to necháváme na později.

Celej den jsme pak na ananasech a mangách. Necháme si je vždycky nakrájet a rovnou je do sebe cpeme. Navečer dojíždíme do vesničky Kakooge. Večeře výborná, bohužel whisky taky, závěr večera si moc nepamatuju. Teda vůbec. Ujeto 71 km, nastoupáno 620 m

Neděle 16.1.2022 - není mi úplně nejlíp a tak nejdu na snídani. Dělá se veliký teplo, 32° ve stínu je minimálně. Pokračujeme dál a míříme na sever směr Masindi. Děti mávaj, dospělí mávaj, provoz už není tak hustej. Ujeto 79 km, nastoupáno 477 m

Oběd v místní hospodě - fazole, rýže, koza - porce za 5 tis. šilinků, což je 30,- na naše.

Děti jsou tu prostě krásně bezprostřední!

Pondělí 17.1.2022 - ráno začíná parádní snídaní (omeleta, banány, kafe, černej čaj se zázvorem)

Paní domácí, která z nás byla nejdřív trochu zmatená, ale pak se chytla a byla moc milá.

Občas vjedeme do nějaký školy, po cestě jich je spousty. A to pak začíná chaos :)

Pokračujeme po hodně vedlejší silnici dál, blížíme se do Masindi, kde chceme 2 dny zůstat.

Dojíždíme do Masindi, jdeme na pořádný jídlo. Příprava trvá zase hodinu, ale kdo by spěchal. Asi nejlepší koza, co jsme tu měli. Máme ujeto 51 km, nastoupáno 266 m

Pro dnešek jdeme do dražšího hotelu. Aleš si nechává vyprat. Budeme tu 2 dny. Zítra jedeme s Nicholasem na safari, budeme spát ve stanech v parku.

Pondělí 18.1.2022 - s našim průvodcem vyrážíme na dva dny na game drive neboli safari

Najímáme auto i s řidičem a vyrážíme na 24 hodin na game drive. Nocovat budeme v kempu ve stanu. Nejdřív se jdeme podívat na nádherný vodopády na Nilu, pak nás čeká plavba na lodi po jezeře. Všude je spousty hrochů a krokodýlů. Nádhera.